Koskin kirjamessut 18.11. Klo 10.00-14.45

8.11.2023

Koskin kirjamessut

Sääksmäki-seura on mukana Koskin kirjamessuilla, Myyntipöydältämme voit ostaa mm.  Sääksmäki-lehden 2023

Ari Siren ja Katariina Koskisen: Kyliä ja Kylälaisiä entisajan Sääksmäellä

Pekka Turtiainen, Kalastaja-kirja

Annamaija Kuulialan teoksia: Hohteessa menneiden kauniiden kesien Ja Varella Sääksmäen vienojen vesien

Koski kirjamessut pidetään

La 18.11.2023 klo 10 – 14:0:045 Valkeakosken kaupunginkirjasto Valo

Hakalantie 1 Valkeakoski

Viidennet Koskin kirjamessut ovat Valkeakosken 100-vuotisjuhlavuonna jälleen kirjasto Valossa.

Tule tapaamaan paikallisia kirjantekijöitä ja kuulemaan haastatteluja! Kirjoja on myös myynnissä ja signeerauksia tarjolla.

Tapahtuman juontaa päätoimittaja Mari Tuohiniemi Valkeakosken Sanomista.

Ohjelma:

10.00 Taidehistorioitsija Leena Elina Valkeapää avaa tapahtuman.

10.00–10.20 Leena Elina Valkeapää: Kansallispuvun kulttuurihistoria. Mari Tuohiniemi haastattelee.

10.20–10.40 Kalle Virtapohja: Pekka Kare – raudan ja runon mies muistelee. Jukka Partanen haastattelee.

10.40–11.00 Risto Hakola: Paperiperheet. Jukka Partanen haastattelee.

11.00–11.20 Pekka Virkki: Jälkisuomettumisen ruumiinavaus. Jukka Partanen haastattelee.

11.20–11.40 Jessica Haapkylä: Merten jättiläinen – valaiden arvoitusta etsimässä. Susanna Myllylä haastattelee.

11.40–12.00 Elli Leppä: Materian unet ja Hylänkö. Sari Harsu haastattelee.

12.00–12.30 Hilkka Ahde: Sinisilmäinen optimisti. Asta Santti haastattelee.

12.30–13.00 Lotta-Sofia Saahko: Matkalaukkulapsuus. Kati Tuominen haastattelee.

13.00–13.20 Eero Hämeenniemi: Tähän päättyy Via Appia. Laila Uusitalo haastattelee.

13.20–13.40 Pirkko Saarinen: Raittinristiltä rannoille. Riitta Rautanen haastattelee.

13.40–14.00 Anneli Jussila ja Pepe Forsberg: Puut puhuvat. Sirpa Rautiainen haastattelee.

14.00–14.45 Anneli Kanto. Veriruusut-romaanin teatterisovitus Valkeakosken kaupunginteatterissa, teatterinjohtaja Minna Kangas haastattelee.

Lastenosastolla:

10.30–11.00 Satutuokio. Lotta-Sofia Saahko lukee kirjansa Omenarannasta uuteen kotiin ja vastaa lasten kysymyksiin.

Kirjojaan esittelevät ja myyvät:

Hilkka Ahde (Hilkka Ahde – sinisilmäinen optimisti), Jessica Haapkylä (Merten jättiläinen – valaiden arvoitusta etsimässä), Aino Hagner (Sotakummilapsi; Sotien välissä), Risto Hakola (Paperiperheet), Aila Tuula Isotalo (Hedwig Dohm: Sata vuotta liian aikaisin), Alex Linde (Paholaisen koordinaatit), Marja-Leena Jalava (Liftausmuistoja), Anneli Jussila & Pepe Forsberg (Puut puhuvat), Lotta-Sofia Saahko (Lotan ja papan laulukirja), Pirkko Saarinen (Raittinristiltä rannoille), Valkeakosken Eläkkeensaajat (Valkeakosken Eläkkeensaajat ry 50 vuotta – täyttä elämää hyvässä seurassa : yhdistyksen juhlajulkaisu), Leena Valkeapää (Kansallispuvun kulttuurihistoria), Pekka Virkki (Jälkisuomettumisen ruumiinavaus), Kalle Virtapohja (Pekka Kare : raudan ja runon mies muistelee).

Sääksmäki-seura myy mm. Sääksmäki-lehteä 2023.
Valkeakoski-seura myy mm. Valkeakoski-lehteä 2023.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Valkeakosken kaupunginkirjasto Valo, Valkeakosken kaupungin kulttuuripalvelut, Valkeakosken kaupunginteatteri ja Valkeakosken Sanomat