Sääksmäen -kekri 27.10.Klo 18

15.10.2023

On tullut se aika vuodesta kun pääsemme viettämään Sääksmäen kekriä. Kekri tuo perinteinen suomalainen syysjuhla, sadonkorjuun ja vuoden vaihtumisen juhla on ollut pohjana niin pyhäinpäivälle kuin joululle.

Kekrinä on sato korjattu, varastot täynnä, on siis aika juhlia ja syödä hyvin.

Sääksmäen kekrin pöydät katetaan 27.10 klo 18.00 kelhissä ( Sääksmäentie 837 Sääksmäki) Syksyn antimista on tarjolla runsas pitopöytä. Kekrissä huomioimme myös seuran 75- vuotista taivalta.

Kekri pöydässä tarjolla

Savusilakat(sää varaus)

Lohimousse

Puolukkasilli

Kekripyörykät

Munajuusto ja herukkahyytelö

Retikka-kurkkusalaatti

Hunajamarinoidut porkkanatikut

Koko perunat

Pekoniset ruusukaalit

Juuressärä

Olutpossua

Leivät, levitteet

Kotikalja, vesi

Hyvän ruuan ohella on tarjolla myös muuta ohjelmaa.

Illan aloittaa viihdyttäjä, laulaja ja tarinankertoja Aimo Kokkola, joka toimii myös illan juontajana. Illan aikana jaamme huomionosoituksena seuran ja kotiseututyön hyväksi tehdystä työstä, kotiseutuliiton ansiomerkin ja Sääksmäki-mitalin.

Pentti Säynäväjärvi kotiseutuliiton edustajana jakaa liiton ansiomerkin.

Illan päätteksi esiintyy loimaalainen lauluyhtye ÄMMÄT ÄÄNESSÄ- trio on kolmen naisen yhteenliittymä joka esittää kansanlauluja, kansan suosikkilauluja ja omaan tuotantoa.

ÄMMÄT ÄÄNESSÄ

Elsa Hietala  -  laulu, kannel, raastirauta

Iina Wahlström  - laulu, pyykkilauta, kehärumpu

Laura Kilpiö  - Laulu, kitara, puulusikat